Ahkerat kouluttautujat Minna Taurula ja Reija Karjalainen

Haluamme esitellä kaksi kuntoutusalan ammattilaista, jotka panostavat vahvasti omaan ammatilliseen kehittymiseen ja tekemänsä työn laatuun – toimintaterapeutti Minna Taurula Laukaasta ja fysioterapeutti Reija Karjalainen Orimattilasta. Molemmat ovat osallistuneet kahden vuoden aikana useisiin Kuntoutuskouluttajien järjestämiin koulutuksiin ja hankkineet niistä valtaisan määrän osaamista ja monialaista näkökulmaa.

Minna Taurula

Olen Minna Taurula ja työskentelen ammatinharjoittajana Laukaan Toimintaterapiassa, jonka perustin v. 2008.
Teen Kelan vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta pääasiassa aikuisneurologisten asiakkaitten parissa. Myös terveyskeskukset ja kunnat ostavat minulta arviointeja ja terapiaa.

Koen, ettei tässä ammatissa ole koskaan valmis ja jatkuva kouluttautuminen on tärkeä osa työni laadun kehittämistä ja ylläpitämistä.

Kuntoutuskouluttajien koulutukset olen kokenut erittäin hyvinä: kouluttajat ovat alan huippuammattilaisia ja perillä kuntoutuksen uusimmista tuulista. Vuosien aikana minulle on kertynyt koulutuksista huikea materiaalipankki, johon voin aina palata kertaamaan koulutuksissa oppimiani asioita.

Reija Karjalainen

Olen Reija Karjalainen Orimattilasta, Päijät-Hämeestä. Olen ammatiltani fysioterapeutti ja toimin yrittäjänä Torikulman Fysioterapiassa. Työni jakautuu tuki- ja liikuntaelin fysioterapian sekä aikuisneurologisen kuntoutuksen pelikentälle. Aikuisneurologisen fysioterapian erityisosaajana valitsen lisäkoulutuksia pääasiallisesti neurologiselta puolelta, mutta erittäin hyvä ja tarpeellinen lisä ovat myös muut koulutukset. Viimeisimpänä koulutuksena päiviteltiin ja opittiin uutta Merja Soanjärven ohjauksessa nilkasta ja jalkaterästä – ei mennyt nekään opit hukalle neuron hommia tehdessä.

Olen kuluneen vuoden aikana opiskellut lukuisia lisäkoulutuksia, joista useimmat olen käynyt Kuntoutuskouluttajien kautta. Kuntoutuskouluttajien tarjoamassa koulutuskalenterissa on aina tarjolla laadukkaita ja monipuolisia yksittäisiä sekä isompi koulutuskokonaisuuksia. Koulutuksia valitessa ei koskaan tarvitse mietiskellä kouluttajien tasoa tai ammattimaisuutta ja sama pätee koulutusten järjestelyihin – laatu on aina taattu! Kuntoutuskouluttajat ovat nostaneet todella hyvin etäkouluttautumisen mahdollisuuden läsnäkoulutusten rinnalle. Etäkoulutuksien seuraaminen on mahdollistettu todella hyvin – materiaalit tulevat etukäteen Kotopro alustalle, kamera kiertää kouluttajan toimien mukana ja ääni kuuluu selkeästi kunnollisten mikrofonien välityksellä.

Säännöllinen lisäkouluttautuminen on minulle erittäin tärkeä osa ammatillista osaamista ja kehittymistä. Lisäkoulutukset tarjoavat kliiniseen työhöni lisää konkreettisia työkaluja ja keinoja lähestyä kuntoutujan monimuotoisia haasteita mahdollisimman laajasti.