Kuntoutuksen ammattilaisen ykkösvalinta

Luomme kuntoutuksen ammattilaiselle vaikuttavaa ja merkityksellistä osaamista. Haluamme olla kuntoutuksen ammattilaisen ykkösvalinta koulutuksissa – luotettava, asiantunteva ja helposti lähestyttävä. Lue alta lisää arvoistamme ja tavastamme toimia.

#yhdessäosaavammat #ykkösvalinta

Arvomme

💙  Arvoissamme on olla innovatiivisia & rohkeita, innostavia & inspiroivia sekä käytännönläheisiä & konreettisia. Nämä arvot ovat arjessamme läsnä monella tapaa, ja nyt kerromme miten ne näkyvät toiminnassamme ja mitä ne meille merkitsevät.

Katja Tonteri, Kuntotuskouluttajien toimitusjohtaja:

Oppiminen vaatii rajojen ylittämistä – aikaisemman tiedon päälle ja rinnalle voidaan rakentaa uutta osaamista vain avaamalla oma mieli uudelle. Koulutusten suunnittelussa innovatiivisuus tarkoittaa uusien koulutusten suunnittelua yhdistäen eri ammattilaisten osaamista ja moniammatillisuutta. Olemme avoimia uusille koulutusideoille ja kokeilemme rohkeasti uusia koulutuksia.

On mielenkiintoista ja innostavaa työskennellä kuntoutusalan parissa. Olemme koko tiimi alun perin itsekin terapeutteja ja tunnemme alan hyvin. Arvostamme kuntoutusalan ammattilaisten osaamista ja oppimisintoa. Toivomme, että oma innostuksemme työhömme välittyy osallistujille ja myös kouluttajille. Koulutustilanteessa oppimista edistää välitön ja innostunut ilmapiiri – näin syntyy uusia ideoita ja osaamista pystytään jakamaan.

Kuntoutusalan ammattilaiset tekevät käytännönläheistä työtä asiakkaiden kuntoutumisen parissa. On tärkeää, että koulutuksistamme saa sellaista osaamista, jota voi hyödyntää asiakkaiden kanssa jo seuraavana päivänä töissä. Koulutuksissa pystytään yhdistämään tutkittu ja näyttöön perustuva tieto käytäntöön. Koulutuspäivät sisältävät teorian opiskelun lisäksi paljon käytännön harjoittelua ja kouluttajan ohjausta. “

Mari Visakko

Kokeileva ilmapiiri

Koulutussuunnittelija Mari Visakon mielestä Kuntoutuskouluttajilla ei ainakaan pelätä epäonnistumisia. Miten muuten arvot näkyvät Marin arjessa?

“Emme pelkää epäonnistumisiä Kuntoutuskouluttajilla. Sen sijaan meillä on lupa kokeilla uusia koulutuksia, tuli ehdotus tai idea niihin sitten osallistujilta ruokailun lomassa tai kouluttajalta tauoilla.. Korvat ovat aina auki uusille ideoille!

Meillä on hyvä tiimi, jossa arvostamme ja kuuntelemme toisiamme. Tiimissämme uskaltaa ehdottaa ja toisaalta myös korjata ja parantaa toisen ehdotuksia. Kaikkien ei tarvitse olla mestareita kaikessa, meidän voimavaramme on yhteistyö sekä tarttuva innostus.

Monien mielestä meillä on Suomen paras koulutustila! Hankimme rohkeasti uusia välineitä ja uudistamme tilaa, jotta se olisi vieläkin monipuolisempi. Näin koulutukset ovat monipuolisia ja käytäntöön painottuvia. Teoriapitoiset koulutukset välitetään tietysti hyvien etäyhteyksien kautta!”

Kehitetään alaa

💙 Koulutussuunnittelija Riikka Östmanin mielestä arvot näkyvät parhaiten siinä, että kokeillaan rohkeasti uutta ja tiimin sisällä tuodaan erilaisia näkökulmia yhteen.

“Tiimissämme voi tuoda myös erilaisia ja vastakkaisia ajatuksia esiin. Kun voi rohkeasti heittää ilmoille ideoita, voi osan haudata samantien ja osasta lähteekin kehittymään hyviä juttuja. On innostavaa miettiä ja kokeilla uutta sekä koota moniammatillista osaamista.

Tiimimme ja jo tutuksi tulleet kouluttajat inspiroivat työssäni! Meillä on vapaus suunnitella uutta ja voimme luottaa siihen, että oma tiimi suhtautuu innostavasti ja kehittää ideoita eteenpäin. Uusien koulutusten kehittämisessä auttaa myös se, kun oppii tuntemaan kouluttajan osaamisen ja tavan kouluttaa. Kuntoutusalalla on valtavasti osaavia ammattilaisia, jotka haluavat koko ajan kehittää itseään ja omaa työtään. Se jos mikä on innostavaa! Olenkin etuoikeutetulla paikalla, kun pääsen usein kuulemaan koulutuksissa syntyvää keskustelua. Niistä nousee myös toiveita ja ideoita uusista koulutusaiheista ja mielellämme tartumme niihin.

Seuraamme ammattilaisten keskuudessa ajankohtaisia teemoja ja se innostaa suunnittelemaan tarpeisiin vastaavia koulutuksia. Teoria on välttämätöntä, mutta arvostan todella paljon kouluttajiamme, jotka taidokkaasti vievät teorian käytännön tasolle. Arvoistamme käytännönläheisyys näkyy juuri siinä, että osallistujat voivat viedä koulutuksen antia helposti omaan työhön.”

Kehity kanssamme!

Tilaa sähköpostiisi ajankohtaiset tiedot koulutuksista ja tiedät ensimmäisenä uusista kehittymismahdollisuuksista.

Tilaa uutiskirje