Refluksi lasten syömisvaikeuksien takana

02.12. - 02.12.2024

1 päivä

25.11.2024

Kuntoutus- ja hoitoalan ammattilaiset sekä opiskelijat

Koulutuksessa perehdytään vauvojen ja isompien lasten refluksiin, oireiden syihin ja niiden tunnistamiseen, oireilun merkitykseen lapsen syömisvaikeuksissa ja lapsen käyttäytymisessä, refluksin hoitokeinoihin sekä refluksioireisten lasten syömisvaikeuksien kuntoutuksen erityispiirteisiin.

Refluksi on yksi yleisimpiä syitä pienten lasten syömisvaikeuksien taustalla. Voimakkaasti refluksioireilevat lapset oppivat usein jo vauvana liittämään epämukavan olonsa ja kipunsa syömiseen ja iän myötä pulma helposti vain hankaloituu. Refluksioireilevilla lapsilla on myös havaittu keskimääräistä enemmän aistisäätelyn haasteita ja oireilun vuoksi mahdollisesti suppeaksi jäävä ruokavalio saattaa aiheuttaa syömistaitojen kehityksen viivästymistä. Refluksilasten syömisvaikeuksiin tulisikin puuttua ajoissa. Oireilulle tyypillinen aaltoilu sekä oirekuvan muutokset tuovat kuntoutukseen usein omat haasteensa ja edellyttävät kuntouttajalta lasten refluksin hyvää tuntemusta.

02.12. - 02.12.2024

250 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 225 € + alv 24 %, opiskelijahinta -50%

Annukka Moilanen, toimintaterapeutti, SI-terapeutti, SOS feeding -terapeutti, imetyskouluttaja