Pilates -perusteinen fysioterapeuttinen kuntoutus 2025-

4-12 op (12 päivää)

24.01.2025

Fysioterapeutit

Fysioterapeuteille räätälöity laaja Pilates-koulutus alkaa jälleen Kuntoutuskouluttajien järjestämänä. Kouluttajina alan huippuosaajat Jarmo Ahonen ja Nina Pastel. Ilmoittaudu mukaan! Voit käydä joko vain ns. perusosan ( 4-8 op) tai kouluttautua tutkintoon asti (12 op), jolloin voit hakea Suomen Pilatesyhdistys ry:n jäsenyyttä.

Pilates on Yhdysvalloissa kehitetty kehonhallintamenetelmä. Tavoitteena on kehonhallinnan parantaminen lihaskuntoa, kehotietoisuutta ja liikkuvuutta kehittämällä. Harjoitukset tehdään keskittyneesti, hengityksen avustamana. Menetelmä vahvistaa syviä ryhtiä ylläpitäviä lihaksia.

Aikataulu:

Osa 1:   27.-28.1.25  Biomekaniikan perusteet / Pilateksen ja oppimisen perusteet (LÄHI)
Osa 2:  Koko kehon käyttö harjoitteissa / Aloitetaan alhaalta; jalka ja nilkka (HYBRIDI)
Osa 3:  Alaraaja: Sääri – polvi – reisi / Keskustan alaosa; lonkka-lantio-lanneranka (LÄHI)
Osa 4:  Rintaranka ja rintakehä / Yksi keskustoista (LÄHI)
Osa 5:  Hallinnan ja ohjauksen keskusta/Pilateksen pienvälineiden käyttö kuntoutuksessa (HYBRIDI)
Osa 6:  Pilateksen pienvälineiden käyttö / Laitepilates –harjoittelua (LÄHI)

Koulutuksen laajuus:  4 / 8 /12  opintopistettä

4 op: 12 pv, 108 h. Pilates-metodin periaatteet, klassinen repertuaari ja pre-Pilates –  liikkeet sekä metodin soveltaminen fysioterapeuttiseen prosessiin. EI ennakko- tai   välitehtäviä. Todistus.

8 op: 12 pv. Sama sisältö kuin edellä +työssä harjoittelu yksityisasiakkaiden   kanssa + kirjaaminen. Loppukoe ja diplomi. Ei oikeuta hakemaan jäsenyyttä Suomen   Pilates- yhdistykseen.

12 op: Edellisten lisäksi kirjallinen lopputyö sekä laajempi loppukoe ja näytetunti. Lisäksi   observointi- ja ohjaustunteja raportoituina. Diplomi ja mahdollisuus hakea Suomen Pilates-  yhdistyksen jäseneksi.   Lopussa on yksi ylimääräinen päivä näytetunteja ja loppukoetta varten

27.01.2025 - 27.01.2026

3060 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 2820 € + alv 24 %