Kuntoutustyön kuormitustekijät ja kuntouttajan hyvinvointi

10.04. - 10.04.2024

1 päivä (7 h)

07.04.2024

Kuntoutusalan ammattilaiset ja opiskelijat

Miten voit kuntoutustyön ammattilainen?

Kuntoutustyö on tietotaidollisesti vaativaa erityisammattiosaamista. Ammatillinen osaaminen ja kuntoutuksen vaikuttavuus ovat tärkeässä roolissa ja yhä enemmän myös laajemman tarkastelun kohteena. Samanaikaisesti asiakkuudet saattavat olla yhä haastavampia ja vaativampia. Moni kamppailee kysymyksen kanssa:  mikä on riittävän hyvä.

Kuntoutustyö on myös ihmissuhdetyötä. Se mielletään työksi, jota tehdään omalla persoonalla. Työ ja asiakkaat herättävät monenlaisia tunteita ja voivat olla mielessä työn ulkopuolellakin. Työn rajaaminen niin käytännön ajankäytön kuin oman mielen tasolla on suuri haaste. Moni kamppailee kysymyksen kanssa: mikä on riittävän paljon.

Koulutus piirtää esiin kuvaa kuntoutustyön kuormitustekijöistä ja niiden vaikutuksista kuntouttajan hyvinvointiin ja kokemukseen työn mielekkyydestä. Koulutus antaa työkaluja nostaa omaa tietoisuuden tasoa suhteessa omaan työhön ja sen kuormitustekijöihin ja siten keinoja pitää huolta tärkeimmästä pääomasta: omasta työkyvystä.

Koulutuspäivä klo 9-16.

10.04. - 10.04.2024

250 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 225 € + alv 24 %

Heli Isomäki, neuropsykologian erikoispsykologi, vaativan erityistason neuropsykologi, PsT