Vauvan motorisen kehityksen arviointi AIMS-testin avulla

23.08. - 23.08.2024

1 päivä (7 h)

16.08.2024

Fysioterapeutit, terveydenhoitajat ja kaikki terveydenhuollon ammattilaiset, jotka tarvitsevat työkalua lapsen motorisen kehityksen arviointiin.

Alberta Infant Motor Scale (AIMS) -testin käyttö arvioitaessa alle 18kk ikäisen lapsen motorista kehitystä:

AIMS testi on laajasti käytössä oleva edullinen ja nopea tapa arvioida havainnointia käyttämällä lapsen motorista kehitystä syntymästä itsenäiseen kävelyyn saakka (0-18kk).

AIMS-testiä voidaan käyttää tunnistamaan:

• Tyypillinen ja epätyypillinen motorinen kehitys
  • Lapsen motorisen kehityksen vaihe
  • Motorisen kehityksen viive

Lisäksi testiä käytetään motorisen kehityksen edistymisen seurannassa.

Koulutus on suunnattu kaikille terveydenhuollon ammattilaisille, jotka tarvitsevat työkalua lapsen motorisen kehityksen arviointiin.

HUOM! Osallistujilla on hyvä olla koulutuspäivänä käytettävissä AIMS-manuaali ja testilomakkeita. Piper, Darrah: Motor Assessment of the Developing Infant. Manuaalista on julkaistu kaksi painosta ja näistä kumpi tahansa käy.

TUTUSTU KOULUTTAJIIN:

Kaisa Saarinen, fysioterapeutti
Olen Kaisa Saarinen ja AIMS-koulutupäivän toinen kouluttaja. Työskentelen Terapiatalo Tonuksessa Espoossa/Helsingissä itsenäisenä ammatinharjoittajana. Asiakaskunnastani iso osa on vauva-/taaperoperheitä. Yrittäjänä olen toiminut 5 vuotta. Sitä ennen työskentelin Lasten sairaalassa Helsingissä 11 vuotta päävastuualueenani vauvojen kehitysseuranta. Olen käyttänyt AIMS-testiä siis hyvin erilaisissa ympäristöissä useiden vuosien ajan mm. sairaalamaailmassa sekä perheiden kodeissa/päiväkodeissa. Toivotan kaikki vauvojen parissa työskentelevät ammattilaiset lämpimästi tervetulleeksi AIMS-koulutuspäivään!

Taru Palsa, fysioterapeutti
Hei, olen Taru Palsa, AIMS-koulutuspäivän toinen kouluttaja. Työskentelen Helsingissä Naistenklinikalla vastasyntyneiden seurantapoliklinikalla, jossa seuraan pääosin pikkukeskosten (alle 32 raskausviikoilla syntyneiden) kehitystä ensimmäisen elinvuoden ajan. Lisäksi tapaan vauvoja ja taaperoita Uudessa lastensairaalassa. Olen työskennellyt lasten fysioterapiassa yli 12 vuotta ja käytän päivittäin AIMS-testiä. Toivotan inspiroivaa koulutuspäivää kaikille vauvojen kehityksen arvioinnista kiinnostuneille AIMS-testin avulla. Lämpimästi tervetuloa koulutukseen!

23.08. - 23.08.2024

250 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 225 € + alv 24 %