Kuule minua! Lapsilähtöiset arviointimenetelmät toimintaterapiassa

1 päivä

20.05.2024

Toimintaterapeutit ja alan opiskelijat

Toimintaterapeuteille tarkoitetussa koulutuspäivässä perehdytään lapsen yhteistyötä ja osallisuutta rakentavaan arviointiprosessiin ja sitä tukeviin käytänteisiin sekä havainnointiin osana lapsilähtöistä arviointiprosessia.

Lasta osallistava ja lapsen osallistumista tukeva lähestymistapa auttaa lasta motivoitumaan ja sitoutumaan terapiaan ja sen tavoitteisiin. Lapsen äänen äärelle pysähtyminen kasvattaa myös lapsen pystyvyyden ja merkityksellisyyden kokemusta.

Koulutuksen aikana perehdytään käytännössä, kokeillen ja testaillen viiteen asiakaslähtöiseen arviointimenetelmään lasten ja nuorten toimintaterapiassa:

• PACS Pediatric Activity Card Sort
  • PEGS The Perceived Efficacy and Goal Setting System
  • COSA The Child Occupational Self Assessement
  • PEI Photo Elicitation Interview
  • BAS-FI – Kouluympäristön arviointi, oppilaan käsitys kouluympäristöstä. BAS-FI arviointi on nyt uutena mukana. Sen lähtökohtana on oppilaan oma näkemys ja kokemus hänelle tarpeellisista ja hyödyllisistä tuen muodoista ja ratkaisuista osallistumisen mahdollistamiseksi koulun eri toiminnoissa.

Menetelmiin perehdytään teorian, case-esimerkkien ja käytännön harjoittelun kautta.

Arviointimenetelmien käytön testaamisen mahdollistamiseksi toteutuu koulutus ainoastaan lähikoulutuksena.

27.05. - 27.05.2024

250 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 225 € + alv 24 %, opiskelijahinta -50%

Maikku Tammisto, toimintaterapeutti, Mindfulness-ohjaaja CFM®️ , Toimintaterapia Tammisto Oy