Vuorovaikutus kuntouttajana ja kuntoutuksen kohteena

22.08. - 22.08.2024

1 pv

19.08.2024

Kuntoutusalan ammattilaiset ja opiskelijat

Mitä on vuorovaikutus? Mitä toimiva vuorovaikutus tarkoittaa? Miten vuorovaikutusta voi harjaannuttaa?

Yksi kuntoutuksen tuloksellisuuteen keskeisimmin vaikuttavista tekijöistä on kuntoutujan ja kuntouttajan yhteistyösuhde, allianssi. Tämä perustuu siihen, että me voimme muuttua vain meitä validoivassa ympäristössä. Aina vuorovaikutus ja hyvä allianssi ei kuitenkaan synny helposti. Inhimillisesti syntyy monenlaisia tunteita. Psyykkinen tartunta, sijaistraumatisoituminen ja myötätuntouupumus ovat todellisia uhkatekijöitä.

• Koulutus antaa eväitä ymmärtää ja kehittää allianssia vaarantamatta omaa jaksamista ja hyvinvointia.

Vuorovaikutuksen ollessa kuntoutuksen kohteena on erityisen olennaista ymmärtää, mistä osatekijöistä vuorovaikutus muodostuu, miten ne asiakkaalla ovat käytössä ja mitä kehittämällä vuorovaikutus paranee.

• Koulutus pilkkoo vuorovaikutuksen molekyylirakenteen ja auttaa ymmärtämään sen eri osatekijöitä ja niiden merkitystä. Rakenteen ymmärtäminen auttaa löytämään toimimattomat elementit ja keinot niiden harjaannuttamiseen.

Koulutuspäivä klo 9-16

22.08. - 22.08.2024

275 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 250 € + alv 24 %, opiskelijahinta -50%

Heli Isomäki, neuropsykologian erikoispsykologi, vaativan erityistason neuropsykologi, psykologian tohtori