Toimintaterapian ydinosaaminen näkyväksi

29.05.2024

Hybridi

Toimintaterapeutit ja alan opiskelijat

Toimintaterapian ydinosaamisen näkyväksi tekeminen – oman näkemyksen kirkastaminen, kirjaaminen ja viestintä

• Miksi toimintaterapia on usein arvion tai intervention puuttuva pala?
  • Miten toimintaterapia voi parantaa muiden palveluiden vaikuttavuutta?
  • Miten toimintaterapian kirjaamisen vaikuttavuutta voi lisätä?
  • Miten toimintaterapian ydinosaamisesta kannattaa viestiä yhteistyökumppaneille ja asiakkaille?

Koulutuksen tarkoitus on auttaa eri ympäristöissä ja konteksteissa työskenteleviä toimintaterapeutteja ja toimintaterapian esihenkilöitä kuvaamaan ja viestimään toimintaterapian osaamisensa merkityksestä ja panoksesta omassa työympäristössä.

Koulutus on työpajamainen kokonaisuus, jossa esitelmällisempiä osuuksia seuraa yksilöllinen tai pienryhmissä tehtävä sisällön käsittely. Käsittelyn tulokset jaetaan koko ryhmän kanssa. Kokonaisuudessa on hyödynnetty tutkittua tietoa tehokkaasta ja vaikuttavasta oppimisesta. Koulutuksen alussa osallistujat asettavat yksilölliset tavoitteet oman ydinosaamisen kuvaamisen kehittymiselle – tavoitteiden saavuttamista arvioidaan koulutuksen jälkeen.

Koulutuksen tuloksena oma ydinosaaminen kirkastuu ja kyky kuvata sitä omassa kontekstissa kehittyy – tavoitteena on ymmärrettävä, houkutteleva ja vaikuttava viestintä yhteistyökumppaneille, asiakkaille ja kollegoille.

05.06. - 05.06.2024

250 € + alv 24 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 225 € + alv 24 %, Suomen Toimintaterapeuttiliiton jäsenet 225 € + alv 24 %. Opiskelijahinta -50 %.

Meri Pekkanen, johtava toimintaterapeutti, MSc(OT)